יינות צמחוניים ויינות טבעוניים – גילוי נאות

החל משנת 2015 הוחלט ביקב דלתון לייצר את כל היינות שלנו מתאימים לצמחוניים ובמידת האפשר גם טבעוניים.

ההחלטה לייצר יין צמחוני ובמידת האפשר יין טבעוני הייתה קלה, כיוון שצמחונות משתלבת היטב עם רמת הכשרות שלנו וגם עם הגישה ברת הקיימא של היקב. ובמשך שנים רבות, רוב היינות היו צמחוניים אם לא טבעוניים.

במהלך השנים האחרונות קיבלנו יותר ויותר פניות מהציבור בשאלה האם היינות שלנו מכילים מוצרים מן החי לכן החלטנו לספק אינפורמציה ולהצטרף לעמותה vegan-friendly.co.il. אנו נשתמש בסימן שלהם על היינות שלנו, מתחילת 2017.

התהליך יהיה מדורג ועד שתראו את הסימון vegan friendly הלקוחות שלנו מוזמנים להשתמש ברשימת היינות המצורפת.

מה משתמע מכך שאנו אומרים יינות צמחוניים או טבעוניים?

ישנם מקרים בהם היין זקוק "לליטוש" ,אנו קוראים לכך “Fining” בשפה המקצועית. דוגמא לכך הוא יין שיש בו כמות גבוהה של טאנינים, וכתוצאת טעמו אפיץ ואפילו מעט מריר. ישנן דרכים לרכך את ההרגשה בחך, חלקן כוללות הוספת חלבונים שונים מכמה מקורות כגון: ביצים, ג'לטין, קזאין, וחומרים אחרים אחרים מן החי.

כל השיטות האלה מקובלות וגלויות לעין בתעשיית היין, אך ברב העולם אין חובת דיווח על גבי תווית הבקבוק. כמו כן, אנו מבינים שהן לא לטעמם של חלק מלקוחותינו. לכן, לקחנו החלטה למצוא אלטרנטיבה טבעונית, עד כמה שאפשר. לעיתים נדירות, במידה שאיכות היין תעמוד בסיכון,  נאפשר לעצמינו את האפשרות להשתמש בחלבון מביצים ממקור מכובד.

כעת יש לנו רשימה של כל היינות הטבעוניים או הצמחוניים. הרשימה תתעדכן מעת לעת כדי לכלול את היינות החדשים המשוחררים.

לכתבה המקורית שיתוף בפייסבוק חזרה לכל המאמרים