יקב דלתון עם יינות חדשים ומיתוג מחדש

כמו רבים מיקבי ארצנו לפני חג הפסח, הציג יקב דלתון לאחרונה את חידושיו הן בתוויות והן ביינות. למעלה מ- 25 יינות הוצגו בהשקה שהיקב קיים

מעולם לא הבנתי מדוע היקבים הישראלים צריכים חדשות לבקרים למתג מחדש את יינותיהם. רק התרגלת למיתוג, והופבא לו לעולם מיתוג חדש יותר, שדורש ממך להתרגל ליינות, לזנים, ובעיקר לעיצוב מחדש של התוויותאיש שיווק הסביר לי כי ישראלי צריך תמיד להתחדש מפני שעל מדפי הסופרמרקט יש תמיד יותר מוצרים חדשים מאשר בכל מקום אחר בעולם. יקבים בארצות אחרות מציגים בגאווה תווית שמלווה אותם שנים רבות, ואילו אצלנו חיי המדף של תוויות יין נוהגים על פי הפסוק מספר ויקרא: "וישן מפני חדש תוציאו".

כמו רבים מיקבי ארצנו לפני חג הפסח, הציג יקב דלתון לאחרונה את חידושיו הן בתוויות והן ביינות. למעלה מ– 25 יינות הוצגו בהשקה שהיקב קיים, כולם מהיקב הגלילי שהוקם בשנת 1995 על ידי משפחת הרוני, שעלתה ארצה מלונדון. גם את יינן היקב פגשנו בהשקה: גיא אשל, שהחל לעבוד ביקב דלתון בשנת 2015 לאחר שחזר מלימודים בארה"ב ובצרפת.

לאחרונה חגג היקב 25 שנה, והבעלים אלכס הרוני הסביר כי "היקב חייב להמציא עצמו מחדש כדי להשתלב מחדש בשוק הישראלי המורכב". לדבריו המותג החדש הוא כלי חשוב בהובלת היקב לעתיד טוב, ולמרות שפילוסופיית היקב לא השתנתה, כל היתר עבר טרנספורמציהבדלתון מייצרים כ– 30 יינות, שלדברי הרוני יובילו עם היינן גיא אשל "לכיוון החדש של הנאה מהיום יום ומהמיוחדות של הרגע", ומיד ציין כי "הקהל הישראלי רוצה יותר זנים ים תיכוניים המתאימים למזג האוויר החם בארץ". ליקב יש כרמים בשטח של 1,200 דונמים, רובם בגליל, והוא מייצר כ-1.2 מיליון בקבוקים בשנה, כשחלק נכבד מהייצור מופנה ליצוא.

אז לשנות מספר כה גדול של תוויות זה לא דבר פשוט, וקצת היה קשה לטעום את עשרות היינות שהיקב הציג. אני בחרתי להתרכז בעיקר בלבנים החדשים ובבלנדים שאני אוהבבסדרת האסטייט אהבתי את השנין בלאן מכרם בדרום רמת הגולן. התירוש שהה מחציתו במיכל נירוסטה ומחציתו בחביות עץ אלון במשך כשישה חודשיםשנין בלאן הוא זן לבן מהאהובים עלי. ליין גוף מלא וחמיצות בינונית. טעמי פרי טרופי מאפיינים אותו. משנין בלאן ניתן לעשות גם יינות בעלי גוון מתקתק, ואילו זה של דלתון הוא יין יבש עם סיומת מקסימה. מחירו ב"מבחר המשקאות" 55 שקלים.

יין לבן נוסף שאהבתי היה עלמה מסדרה הנקראת אייבורי. אגב, כבר בעבר הערתי על כך שתוויות באנגלית מניחות שכל צרכני היין מתמצאים בשפה. היין הוא בלנד של סמיון, פינו גרי וויונייה. גם הוא תסס בחלקו בנירוסטה ובחלקו בחביות עץ. יין נחמד, לא יבש מדי, עם חמיצות מאוזנת וטעמי פירות ירוקיםבעיקר אגסים. מחירו 70 שקליםשני היינות זקוקים לחידרור ולהגשה כשהם צוננים, ואז הם יינות נהדרים ליום חם ולארוחת צהרים קלה, למי שאינו מתכוון לחזור לעבודה.

מהאדומים אהבתי מאוד את העלמה דלתון הקרוי סקרלטגם כן בלנד, שעיקרו שיראז עם תוספות מורבדר וגרנאש. יין ים תיכוני, לא כבד מאוד, מינרלי ובעל טעם פלפלי. אם הפסח יהיה מזג אוויר חם, הוא יהיה נהדר לאחת מארבע הכוסות של ליל הסדר. מחירו 75 שקלים. אהבתי גם את השיראז 2013 מסדרת הכרם היחידני, שמגיע מכרם אלקוש. יין רך בעל קו עוצמתי ברור וטיפוסי לשיראז גלילי. עץ האלון בו שהה נותן לו עומק וחדות, והוא ילווה מצוין שוק טלה, שאולי גם אתם תגישו בשולחן הסדר השנה. מחירו 160 שקלליקב יש גם סדרת רזרבסדרה גבוהה ומיוחדת מכרמים מובחרים של דלתון. בצהרי היום קצת קשה להכיל את כל היינות שנמזגו בהשקה, אך בעתיד אני מתכוון להתרכז ביינות נוספים של יקב דלתון.

לכתבה המקורית שיתוף בפייסבוק חזרה לכל המאמרים