יין אדום מומלץ – מה הופך יין רגיל לאיכותי?

מה הופך יין אדום רגיל לאיכותי? האם יין אדום מומלץ לבריאות וכיצד יש לבחור יין אדום? על כך ועוד בכתבה שלפניכם

ייצור יין היא אחת מהפעולות המלוות את ההיסטוריה האנושית עוד מימי בראשית, כאשר לאורך אלפי שנים, עולם היין היה נחלתם הבלעדית של בני אצולה והמעמד הגבוה.
במהלך המאה ה-20, עם כניסתן של טכנולוגיות חדישות לתהליכי הייצור, היין הפך לנחלת הכלל והוא נחשב לאחד המשקאות האלכוהוליים הנמכרים ביום בכל רחבי העולם. 

הטכנולוגיות השונות המשמשות היום לייצור יין, מאפשרות אומנם להגיע לרמת ייצור גבוהות במיוחד, אך מאפייני הטעם, הצבע והריח של היינות השונים, תלויים במספר גורמים שאינם קשורים בהכרח לטכנולוגיה, וביניהם: תנאי הסביבה והאקלים של האזור בו גדלים הענבים, סוגי הענבים בהם נעשה שימוש, אופן ייצור היין והשיטה המשמשת לצרכי אחסון היינות ואפילו בחירת יום הבציר.

אז מהו הופך יין אדום רגיל ליין איכותי וכיצד יש לבחור יין אדום מומלץ? בואו נצלול יחדיו לעולם היין המודרני…

איך מחליטים איזה יין אדום מומלץ בתחרות?

תחרויות יין הן הגדרה כללית לאירועים מקצועיים מאורגנים המתקיימים לאורך כל ימות השנה במספר מקומות שונים מסביב לעולם.
בתחרויות אלו, משתתפים יקבים רבים ממקומות שונים בעולם, כאשר צוות השופטים בתחרויות אלו מורכב מייננים מובילים בתחומם ומבקרי יין. 

צוות השופטים בתחרויות היין השונות, טועמים יין במסגרת טעימה עיוורת, כאשר בין יתר המדדים המשמשים לצרכי הענקת ציון ליין כזה או אחר נכללים: 

  • מראה היין – התרשמות מצבע היין וצלילותו 
  • ניחוח היין – התרשמות מהרכיבים הארומטיים של היין תוך כדי ערבול הכוס 
  • טעם היין – התרשמות ממכלול התחושות הנלוות ללגימת היין (טעם, תחושה, תחושת חום ועפיצות) 

בנוסף, השופטים בתחרויות יין מתייחסים לסוג היין, גילו ופרמטרים נוספים הקשורים למכלול התחושות הנלוות לטעימת היין. 

כיצד לבחור יין אדום מומלץ?

עבור אדם שלא מבין ביין, ההיצע הגדול של היינות, עלול להיות מבלבל ולגרום לו לבחור ביין פחות איכותי.
בחירת יין אדום מומלץ שתעשה בהתאם לטעם האישי של כל אחד ואחת מביניכם, כאשר לאילו מביניכם המעוניינים לשתות יין במתיקות מעודנת מומלץ לבחור ביין אדום חצי יבש. 

ביין אדום מסוג זה, נשמרים חלק מהסוכרים המצויים בענבים אשר שימשו לצורך ייצורו, וזאת בניגוד ליינות אדומים יבשים בהם הסוכרים המצויים בענבים הפכו לאלכוהול בתהליך התסיסה. 

כך או אחרת, בחירת יין אדום יבש או יין אדום חצי יבש, מומלץ שתעשה לאחר טעימת היין ו/או בהתאם להמלצתו של חובב יינות מושבע.
יחד עם זאת, חשוב לזכור שעל טעם וריח אין מה להתווכח, אבל כאשר טועמים יין איכותי מייד מרגישים בהבדל בין יין אדום רגיל לבין יין אדום מומלץ ואיכותי.

האם יין אדום מומלץ לבריאות? 

יין אדום נחשב למשקה עשיר בנוגדי חמצון, ולכן הוא ידוע כמשקה המסייע בין היתר למניעת מחלות לב וכלי דם, ולכן, קיימת המלצה על שתיית כוס יין אדום אחת ליום. חשוב לציין שמחקרים שונים מעידים על כך ששתיית יין אדום באופן מתון וקבוע תורמת להעלאת הכולסטרול הטוב בדם ואף מסייעת למניעת מחלות סרטן ואלצהיימר. 

יקב דלתון מציג: יינות אדומים מומלצים 

ביקב דלתון הממוקם בלב הגליל, מייצרים למעלה מ-1 מיליון בקבוקי יין בשנה, וביניהם יינות אדומים מומלצים מסדרת "כנען" כגון: יין אדום חצי יבש בעל גוף קל ופירותיות רעננה, יין קברנה סוביניון בעל גוף מלא וסמיך וצבע אדום כהה בוהק.

סדרת יינות נוספת בה תוכלו למצוא יינות מומלצים של יקב דלתון היא סדרת היינות אסטייט, בה ממתין לכם יין אסטייט מרלו המתאפיין בטעם פירותי, עדין וחלק.
סוג נוסף של יין אדום בסדרת אסטייט של יקב דלתון הוא קברנה סוביניון אסטייט המאופיין בארומות של פרי דובדבן, שזיף, אניס, מנטה, טבע ועשבי תיבול. 

באתר הבית של יקב דלתון, תוכלו למצוא מידע מקיף אודות כל אחד מסוגי היינות האדומים המומלצים וזאת לצד מידע על כל סוגי היינות המיוצרים ביקב לאורך כל ימות השנה. כמו כן, תוכלו להתעדכן באירועי טעימות יין המתקיימות בשטח היקב.

שיתוף בפייסבוק חזרה לכל המאמרים