החבית העממית: טעימת חביות ביקב דלתון

אבירם כץ עלה ליקב ‘דלתון’ כדי לפגוש את גיא אשל – יינן צעיר שלא פוחד לקחת סיכונים, ועל הדרך טעם כמה דברים עתידיים מבטיחים מהחבית שעוד מעט יגיעו לשוק…

את גיא אשל, היינן של יקב ‘דלתון’, רציתי לבקר כבר די הרבה זמן. הרבה יקבים רציתי לבקר כבר הרבה זמן. אבל תירוצים לא היו חסרים, וכבר למעלה משנתיים שגיא בדלתון ואני לא ביקרתי אותו, כמו עוד יותר מדי יקבים שאני אוהב – וגם כאלו שאני לא אוהב – שלא מצאתי די זמן להצפין או להדרים לכיוונם. ב-2017, בי נשבעתי, אקדיש יותר זמן לבקר ביקבים. תכל’ס זה הרבה יותר כיף מאשר לטעום יינות שיח”צנים שולחים אליך הביתה.

גיא אשל נכנס לתפקיד היינן בדלתון קצת אחרי בציר 2014, והחליף את נעמה סורקין שעשתה שם עבודה מצוינת שנים רבות. זו לא בחירה מובנת מאליה, לשים את גיא, יינן צעיר בן 34, בראש יקב הקולט אלף טון ענבים בשנה. לשמחתי לא פוחדים לקחת סיכונים בדלתון. אשל חזר לארץ לאחר כמעט שמונה שנים של לימודים ועבודה בקליפורניה, כולל שתי גיחות לבצירים באוסטרליה ועמק הרון, שם התעסק בעיקר עם סירה ושאר זנים ים-תיכוניים, אותם עניין אותו לחקור.

דברים טובים קורים ביקב

יקב דלתון, שחגג שני עשורים בשנה שעברה, תמיד היה יקב ‘אחלה’ שכזה. יופי של יינות, בתמחור הוגן. לא משהו שמשנה את עולמך, פשוט אחלה יינות לשתות בלי לשבור את הראש יותר מדי. ככה, לפחות אצלי, התקבע דלתון בתודעה. אבל בשנים האחרונות היקב התחיל להפתיע יותר ויותר בכל מיני טעימות שערכנו, ויינות מסדרת ‘עלמה’, למשל (ובמיוחד הבלנד הים-תיכוני), הפכו להיות מטובי היינות המקומיים בעיני, הרבה מעבר לסתם יין שנותן אחלה תמורה למחיר.

כיום ליקב 800 דונם כרמים בבעלותו, ועוד כ-200 דונם בלבד של ענבים שהיקב משלים מכרמים אחרים. זנים חדשים הופיעו, נטיעות חדשות – בעיקר באלקוש – החלו להניב, חברת הפצה חדשה (הכרם) נכנסה לתמונה ונתנה פוש רציני למכירות, בקיצור, דברים טובים קורים ביקב דלתון. בביקור האחרון עשינו את הדבר הכי כיפי שאפשר לעשות ביקב – סיור ביקב: טעמנו מלא דברים עתידיים מהחבית. היינות הלבנים, שהתחבבו עלי במיוחד, יגיעו עוד מעט לשוק.

לכתבה המקורית שיתוף בפייסבוק חזרה לכל המאמרים