בגדי היקב החדשים

הגישה המרעננת של דלתון ראויה לתשומת לב

"התדמית של דלתון", אמר אלכס הרוני, הבעלים, היו"ר ונשיא היקב, כשהשיק את המיתוג החדש, "היתה אבולוציונית ונאיבית. זה היה נכון ללפני עשרים שנה", הוא הוסיף, "אבל השוק השתנה, אנחנו השתנינו, והיינו צריכים להתאים את עצמנו למציאות חדשה". המציאות של השוק הישראלי עברה לא מעט שינויים מאז שנת 1995, שבה חבר איש העסקים הבריטי מתי הרוני, אביו של אלכס, לארמונד ממן, חקלאי ובעל יקב משפחתי ממושב כרם בן זמרה שבגליל העליון, להקמת יקב דלתון. צריכת היין השנתית לנפש בישראל לא השתנתה משמעותית מאז, אולם רוב הנפשות השותות לא מתרגשות כמו פעם מהעובדה שאפשר לשתות יין ישראלי או מזה שהוא מיוצר ב"יקב בוטיק". הן רוצות יינות מעניינים, מקוריים ומוצדקים, ולצד דלתון פועלים כיום יקבים צעירים שמספקים את הסחורה ויקבים ותיקים שלא מפסיקים לחפש, ללמוד ולהשתפר.

בגדי היקב החדשים נראים מצוין. את הלוגו הקודם, שהתכתב עם יינות העולם החדש, החליף לוגו באווירה אירופית קלאסית, ועיצוב התוויות שעל בקבוקי חמש הסדרות שהוא מייצר מאפשר להבדיל ביניהן בקלות, בלי לוותר על סימני הזיהוי המשפחתיים. השינויים במראה של דלתון משקפים את השינויים הפנימיים שעברו עליו. בשנת 2015 עזבה אותו הייננית נעמה סורקין, ובמקומה מונה לתפקיד גיא אשל, שלמד בקליפורניה ועבד ביקבים בארה"ב, בצרפת ובאוסטרליה. אשל מביא לדלתון גישה מרעננת, אולי אפילו הרפתקנית, בלי לוותר על האיכות ועל הנגישות של היינות, כשהוא מסתמך על 1,200 דונם של כרמים, רובם נטועים בגליל העליון. 27 יינות שונים זה די הרבה, גם ליקב כמו דלתון שמייצר כמיליון בקבוקים בשנה. למרות שניסיתי יותר מפעם אחת, לא הצלחתי לטעום את כולם. את רוב אלה שטעמתי חיבבתי מאוד.

"סוביניון בלאן־שרדונה 2016", מסידרת "כנען" בעלת התוויות מעוררות התיאבון, הוא בלנד לבן, מרענן, עם ריחות של פירות טרופיים והדרים, מרקם חלקלק וסיומת יבשה (המחיר: כ־40 שקלים). בסידרת "אסטייט" בולטים לטעמי "שאנין בלאן 2015" הירקרק והמינרלי, שחלקו התיישן בחביות עץ (כ־60 שקלים), ו"גרנאש 2014" הפרחוני, האדמתי והמוצק (כ־65 שקלים). סידרת "עלמה" כוללת בלנדים בסגנונות שונים, ויחסית לסדרות האחרות מאפשרת ליינן הרבה חופש ביטוי. אשל לקח את החופש בשתי ידיים, ואחת התוצאות המעניינות היא "עלמה קורל 2016", בלנד לא שגרתי של ענבי גרנאש אדומים וענבי פינו גרי לבנים – יין ורדרד, חמצמץ, עם ריחות נעימים של פירות טריים, טעמים מאוזנים וחמיצות נהדרת (כ־65 שקלים). "קברנה סוביניון כרם מירון 2014", מסידרת "כרם יחיד", הוא יין מרשים, עם ריחות פרי טרי, עשבי תיבול, תבלינים, עלים יבשים, וניל ושוקולד, מבנה מוצק, טעמים מאוזנים וסיומת נעימה (כ־130 שקלים). "מתתיה 2013", יין הדגל של דלתון, שנעשה מענבי קברנה סוביניון משתי חלקות שונות והושק השנה זו הפעם השלישית, התגלה כיין עוצמתי בעל ריחות מרוכזים של פרי עסיסי, עשבי תיבול ותבלינים שמקורם בחביות. למרות פוטנציאל המועקה שלו, הוא היה מהנה מאוד, הודות למרקם הרך, לחמיצות הטובה ולטעמים המאוזנים (כ־470 שקלים).

בין שלא התלהבתם ממנו בעבר, שכחתם את קיומו או אפילו לא הייתם מודעים אליו, המיתוג החדש, הגישה החדשה והיינות החדשים של דלתון מצדיקים את תשומת הלב שלכם.

לכתבה המקורית שיתוף בפייסבוק חזרה לכל המאמרים